Vi använder cookies (kakor) för att hjälpa dig att navigera effektivt och utföra vissa funktioner. Du hittar detaljerad information om alla cookies under respektive samtyckeskategori nedan.
De cookies som är kategoriserade som ”Nödvändiga” lagras i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att möjliggöra de grundläggande funktionerna på webbplatsen....
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Om du har lyssnat på instrumentalmusik som symfonier och sonater, så har det förmodligen hänt dig att du har uppfattat musiken som ett drama eller en följd av bilder. Men varifrån kommer dessa scener? Drar du fram dem ur musiken eller stoppar du själv in dem? Och om det är du och andra lyssnare som laddar musiken med innehåll, går det då att säga att någon av er har mer rätt än någon annan? Välkommen till en diskussionskväll om musiklyssning och tolkning!
Kvällens gäst är Tobias Pontara, professor i musikvetenskap vid Göteborgs universitet. Som underlag för diskussionen spelar Odeums pianist Markus Kvint utdrag ur Johannes Brahms tredje symfoni.
FRI ENTRÉ